Blindenfotografie
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zelf blind foto's maken in huis

Ga naar beneden

Zelf blind foto's maken in huis Empty Zelf blind foto's maken in huis

Bericht  Admin vr maa 28, 2008 5:35 pm

Hoe is het om als blinden een foto te maken.

Camera zoek en eerst zoeken waar die is. Dit zal een blinden nooit hebben want die weet precies waar alles ligt en zeker zulke dingen, anders kunnen ze lang zoeken.

Ik heb eerst gekozen om dit in een bekende omgeving te doen. Lekker makkelijk en je weet waar en wat alles is. Een hele klus om nog een theedoek om je hoofd te krijgen maar met een wandelstok en camera in de gang beginnen. Wetend dat daar een kastje is met spiegel. De vorm even tasten naar achteren lopen en dan foto maken. Toch maak je als een gek meer foto's want ja je wilt dat alles erop staat. En hoe ver je naar achteren kan lopen is ook erg onwennig. Dan de toilet in en loop pardoes tegen de pot op. Dacht toch echt dat ik ergens anders was. Daar weer van een spiegel een foto gemaakt en dan verder naar de woonkamer. Zoals gewoonlijk laat ik dingen slingeren en val bijna over mijn schoenen. Ach wel leuk om op de foto te zetten. Dus ik voelen welke links en welke rechts is en dan neerzetten. Foto boven af en van de grond, maar hopen dat er niets vies op de grond lag.

Weer opstaan en dan even woody roepen. Hopend dat die geluid zou maken zodat ik de papegaai erop kan zetten. Wel bang op dit moment want normaal valt die mij aan en nu kan ik niks zien, dus maar hopen dat ik alles goed hoor. De ingang van de woonkamer kan ik totaal niet vinden. Gelukkig loop ik met de stok en al gauw steek ik die meer voor mij uit dan dat ik ermee zwaai. In de woonkamer van de katten een foto maken. Gelukkig reageren die op een fluitje, maar na 2 seconde voorbij bleek garfield al bij mij te zijn. Snel foto maken, maar ja zit die daar nog. Normaal zou je je camera gewoon als ziende naar hem toe bewegen, maar door zijn iets lange nagels en vloerbedekking kan ik horen waar die zich bevindt. Toch wel grappig zo een foto maken. Ik kwam er wel achter dat ik hem voor mij hield en niet echt met mijn oor luisterde.

In de keuken voel ik mij helemaal onwennig, want hij voelt ineens groter aan. Helaas voor niks te beleven, hoor niks dus maar naar mijn kamer toe. Van mijn bubbels in mijn aquarium foto gemaakt nu aan mijn oor de camera. Hopelijk is het gelukt, mijn chinchilla’s sliepen en na een foto te maken van mijn waterfles (per ongeluk) had totaal geen idee dat die daar hing. Ging ik naar buiten. Ik hoorde van alles, kinderen die uit school kwamen en vogels. Proberen wat foto’s te maken en ja ver inzoomen kan de camera ook niet dus weet niet of het gelukt is.

Na een kwartiertje dit te hebben gedaan wordt mijn volgende missie dit in een onbekende omgeving te doen en dan ben je echt aan gewezen op de tast.

Admin
Admin

Aantal berichten : 337
Registration date : 26-03-08

https://blindenfotografie.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf blind foto's maken in huis Empty Nu het verhaaltje nadat ik de foto's heb gezien.

Bericht  Admin vr maa 28, 2008 5:40 pm

38 foto's heb ik gemaakt en vol bewondering ben ik aan het kijken. Wil weten of het gelukt is en ja hoor het is gelukt. En heb zelf de rijdende brommer erop gekregen. Wat ben ik toch trots op mijzelf en ook een grijze auto die ik hoorde rijden. Al hoewel ik moet zeggen auto en brommer, want ja ik niet weten dat die grijs was. Ga zo weer gelijk op audio foto's maken. Zo wordt het toch een stuk intressanter.

Zelf blind foto's maken in huis SANY0001
En ik nog denken dat ik er helemaal op sta

Zelf blind foto's maken in huis SANY0002

Zelf blind foto's maken in huis SANY0003

Zelf blind foto's maken in huis SANY0004

Zelf blind foto's maken in huis SANY0005
Wow gewoon helemaal gelukt.

Zelf blind foto's maken in huis SANY0006

Zelf blind foto's maken in huis SANY0007
Voor een blinden erg goed gelukt.

Zelf blind foto's maken in huis SANY0008

Zelf blind foto's maken in huis SANY0009
Renate in 4 stukjes.

Zelf blind foto's maken in huis SANY0010
Ja ik had Garfield gespot en helaas niet helemaal erop.

Zelf blind foto's maken in huis SANY0011

Zelf blind foto's maken in huis SANY0012
Katten komen altijd naar je toe als je ze roept.

Zelf blind foto's maken in huis SANY0013

Zelf blind foto's maken in huis SANY0014
Ik hoorde dat die wegliep door zijn lange nagels.

Zelf blind foto's maken in huis SANY0015

Zelf blind foto's maken in huis SANY0016

Zelf blind foto's maken in huis SANY0017
Wel grappig op later te zien dat die kopjes geeft aan de kast.

Zelf blind foto's maken in huis SANY0018

Zelf blind foto's maken in huis SANY0019

Zelf blind foto's maken in huis SANY0020
Net niet helemaal erop

Zelf blind foto's maken in huis SANY0021

Zelf blind foto's maken in huis SANY0022
De waterfles die ik niet wist dat die daar zat.

Zelf blind foto's maken in huis SANY0023

Zelf blind foto's maken in huis SANY0024
Ik hoorde de bubbels en ze staan erop.

Zelf blind foto's maken in huis SANY0025

Zelf blind foto's maken in huis SANY0026

Zelf blind foto's maken in huis SANY0027
Kinderen die uit school waren gekomen.

Zelf blind foto's maken in huis SANY0028

Zelf blind foto's maken in huis SANY0029
Net te laat voor de eend.

Zelf blind foto's maken in huis SANY0030

Zelf blind foto's maken in huis SANY0031

Zelf blind foto's maken in huis SANY0032
De rijdende auto.

Zelf blind foto's maken in huis SANY0033

Zelf blind foto's maken in huis SANY0034
En de brommer in 2 keer er helemaal op.

Zelf blind foto's maken in huis SANY0035

Zelf blind foto's maken in huis SANY0036

Zelf blind foto's maken in huis SANY0037

Zelf blind foto's maken in huis SANY0038
Deze vier wou ik vogels erop zetten die ik hoorde, maar geen idee dat ik ze zo hoog had.

Admin
Admin

Aantal berichten : 337
Registration date : 26-03-08

https://blindenfotografie.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum