Blindenfotografie
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De smaak van Licht - Friedrich Ani

Ga naar beneden

De smaak van Licht - Friedrich Ani Empty De smaak van Licht - Friedrich Ani

Bericht  Admin di apr 15, 2008 1:23 pm

26
Heb je nog nooit een blinde gezien?
- jawel
Waarom sta je mij dan zo aan te gapen?
- stap achteruit. Hoe weet jij dat nou?
Dat voel ik

84
Aangenomen dat Sonja werkelijk blind was had ze dan kunnen merken dat er iemand binnenkwam en dan ook nog dat iemand haar vriendin was?

Ze keek naar me, wat natuurlijk onzin was.

85
Lukas is net bijna verdronken en gered door het blinde meisje Sonja. Na deze ervaring praten ze buiten het zwembad verder.

Je kunt me toch helemaal niet zien.
Je riep je naam en zo wist ik waar je was.

Hoe het kan dat je weet wie er binnenkomt in het cafe terwijl je helemaal niets kunt zien? Hoe doe je dat? Je begon al naar je vriendin te zwaaien toen ze nog niet eens binnen was.

86
Je denkt dat ik nergens iets van merk.
Ik kan horen

87
Ik heb het licht in mijn ogen verloren, verder niks.
Ik kan horen, ik kan heel goed stemmen herkennen en voetstappen, ik kan zelfs iemand horen ademen. Je denkt dat iemand als ik uit de wereld is gevallen, dat die buitengesloten is, maar dat klopt niet. Ik ga dansen. Ik ga naar de film.

De deur ging open en ik wist zeker dat ik jouw voetstappen hoorde. Heel vreemd. Ik dacht dat je de wind was.

88
Ze had gezegd dat ze in een reflex in het water was gesprongen. Vreemde reflex voor een blinde.

98
Terwijl ik at dacht ik erover na hoe je een film kunt zien zonder dat je iets ziet. Je hoort de muziek en de dialogen. Maar wat als de muziek ophoudt en de figuren in de film niks zeggen? Als er alleen actie is? En in een heleboel films was er de meeste tijd alleen maar actie, en als je daar niets van zag, waarom ging je dan naar de bioscoop?

102
Ergens zong een vogel die ik eerder niet had gehoord. Ik had wel eens ergens gelezen dat blinden beter kunnen horen dan andere mensen. En rook ik ook iets?

???
Dat is het dan, nu leef je tot je dood in het donker..

143
Hoe weet je of de weg is opgebroken?

144
Dat hoor ik toch! Of ik ruik het als ze lasapparaten of iets dergelijks gebruiken. Of een van die wegwerkers roept me iets toe, dat doen ze meestal.

145
Ik kan horen in welke richting iemand spreekt. Zo weet ik of iemand het tegen mij heeft.

178
Ook Sonja keek. Door het donker heen.

180
Je hoeft niets te zeggen. Ik hoor alles. Eerst gebeurt er van alles en daarna praten ze erover. Ik hoef alleen maar te luisteren. Bovendien is het geluid heel goed hier.

183
Hoe weet je wat er gebeurt? Ik hoor het.

Als je droomt. Zie je dan iets of ben je in je droom ook blind?
Soms kan ik zien, soms niet.

Meestal lette ik niet erg goed op wat er in mijn slaap gebeurde,maar als ik helemaal niets meer zou zien in mijn droom zou dat verschrikkelijk zijn.

Admin
Admin

Aantal berichten : 337
Registration date : 26-03-08

https://blindenfotografie.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum