Blindenfotografie
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

de blinden leid de blinden schilderij

Ga naar beneden

de blinden leid de blinden schilderij Empty de blinden leid de blinden schilderij

Bericht  Admin do maa 27, 2008 12:51 pm

Mijn zoektocht is deze van de symbiotische kunstenaar, deze zorgt er voor dat vorm een
essentiële rol heeft. En dat niet om zijn eigen definitie als kunstenaar vast te stellen, maar
om de toeschouwer terug een betekenisgenererende rol te geven. De symbiotische
kunstenaar heeft eigenlijk geen toeschouwers, maar participanten. Het schilderij ‘De
blinden leiden de blinden’ van Brueghel vormt dan ook voor mij een metafoor voor het
kunstenaarschap. Een kunstenaar wil meer laten zien terwijl hijzelf blind is. Een
symbiotische kunstenaar is een blinde die andere blinden in zijn blindendans meesleurt.
Hoe ga je nu op zoek naar die symbiotische verhouding? Ikzelf probeer enkel op te treden
als een bemiddelaar van omstandigheden, waar uitdrukking van de zintuigen en
lichamelijkheid centraal staan. Dan wil ik echter niet vertellen over lichamelijkheid of
zintuiglijkheid, maar deze laten voelen. Ik wil met een beweging een beweging uitlokken
bij mijn toeschouwer. Ik wil dat de toeschouwer zichzelf markeert in de ruimte en de tijd.

Admin
Admin

Aantal berichten : 337
Registration date : 26-03-08

https://blindenfotografie.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum